Prisipažinsiu, kad mano įkvėpimo receptams gaudymas primena drugelių gaudimą pievose. Aš nemoku prisiversti atsivertus receptų knygą gaminti visų patiekalų iš eilės. Man visada reikia peržiūrėti visus receptų knygos paveiksliukus, išnaršyti visą Pinterest’ą, Instagram’ą, įvairius mėgstamus blogus ir galiausiai rasti įkvėpimą savo šaldytuve. Net jeigu ir randu man patinkantį receptą kokioj nors knygoj, dažniausiai recepto nuosekliai neatkartoju ir net iki galo neskaitau, o improvizuoju pagal savo nuotaiką ir turimus produktus. Na o šį receptą įkvėpė neseniai atrasta, bet jau labai pamilta Kauno kavinė, kurioje atsiveria jaukus indiškas pasaulis: čia gali sėdėti prie palangės šalia avokado medžio ir ragauti pačius nuostabiausius skonius, kuriuos galbūt atneš basas kavinės šeimininkas iš Indijos.

 


Gaminimo trukmė: apie 1 val., tačiau tik 5-10 min. šio laiko užims sukiojimasis virtuvėje (likusį laiką tofu marinuosis ir keps be jūsų pagalbos).

Reikalinga įranga: popieriniai rankšluoščiai, orkaitė, kepimo indas.

Reikalingi produktai: 

Tofu lazdelėms:

  • Kietas tofu (aš naudojau 150 g. pakuotę, tačiau alkaniems rekomenduoju bent jau dvigubinti);
  • 2-3 šaukštai sojų padažo;
  • šaukštas aliejaus (nebūtina, o aš naudojau nerafinuotą rapsų)
  • 2 šaukštai klevų sirupo
  • 1-2 šaukštai sezamų sėklų
  • pusė arbatinio šaukštelio malto imbiero (nebūtina, taip pat tinka ir šviežiai tarkuotas);

Padažui:

  • 1 šaukštas žemės riešutų sviesto (gali pasigaminti patys namie: žemės riešutų sviesto receptas);
  • 1 šaukšas sezamų pastos tahini (jei neturite, galite tiesiog dvigubinti žemės riešutų sviesto kiekį);
  • 1 šaukštas agavų sirupo (arba kito saldiklio);
  • 1-2 šaukštai citrinų sulčių (aš naudojau žaliosios citrinos sultis, bet puikiai tiks ir geltonos);
  • 3 šaukštai vandens;

 

Gaminimo procesas:

  1. Pirmiausiai reikia kiek įmanoma labiau nusausinti turimą tofu. Jeigu jis itin drėgnas būtų gerai palikti jį kažkur nuvarvėti apie 10 min. (tam puikiai tinka įvairūs koštuvai, sieteliai). Aš šį etapą dažniausiai praleidžiu ir tofu nusausinu su popieriniu rankšluoščiu. Pirmiausia perpjauname turimą tofu gabalą išilgai bent jau į dvi dalis (ar daugiau, jeigu jis itin storas). Ant lygaus paviršiaus patiesiame popierinį rankšluostį ir ant jo uždedame išilgai perpjautus tofu gabaliukus. Ant viršaus užklojame dar popierinio rankšluosčio ir užspaudžiame turimu sunkesniu daiktu. Palaikome 10 min. ir dar vieną kartą kartojame šį procesą pakeitę sušlapusius rankšluosčius. Paskutinį kartą puikiai pavyko nusausinti tofu tiesiog spaudžiant rankomis popierinį rankšluostį į tofu, kol jis tampa jau pakankamai sausas (šis būdas tinka, jeigu nenorite gaišti 20 min.).
  2. Nusausintą tofu supjaustome į siaurus ilgus gabaliukus – būsimas lazdeles.
  3. Pasiruošiame marinatą: sumaišome sojos padažą, maltą imbierą, agavų sirupą ir aliejų atskirame indelyje.
  4. Tofu lazdeles sudedame į marinavimui tinkamą indą ir užpilame pasiruoštu marinatu. Palaikome 10-20 min.
  5. Kol tofu marinuojasi, pasiruošiame padažą. Atskirame indelyje sumaišome padažui skirtus ingredientus: riešutų sviestą, sezamų pastą, agavų sirupą, citrinos sultis ir vandenį. Jeigu padažas jums atrodo per tirštas, galite įdėti dar šiek tiek vandens.
  6. Pamarinavus tofu, išvoliojame lazdeles sezamo sėklose ir sudedame į kepimui skirtą indą. Kepame orkaitėje apie 30 min., praėjus 20 min. būtų gerai tofu gabaliukus apversti.
  7. Valgome lazdeles mirkydami į pasiruoštą padažą ir dalinamės su draugais (nebūtina)!