Chia (čija) pudingas yra tikras išsigelbėjimas nenorintiems ryte daug valgyti ar/ir neturintiems daug laiko ruošti pusryčius (arba tiesiog mėgstantiems ilgiau pasivartyti lovoje). Vis dėlto suvalgius tokių lengvų pusryčių sotumo jausmas atsiranda (dėl chia sėklų super galių)! Šį pudingą galima valgyti tiesiog vieną, tačiau man skaniausia jį valgyti su vaisiais ar uogomis. Šiuo metu mano namuose ant stalo noksta visas kalnas persimonų, todėl šiandien gaminu chia pudingą su trintais persimonais. Be to valgant jį su saldžiais vaisiais nesinori papildomai naudoti cukraus ar kitų nelabai sveikų saldiklių. 2 minutės pastangų, trys ingredientai ir svarbiausia – didelė dozė omega trys ir daug mums taip reikalingų mineralų! Nepaisant to, kad tokie pusryčiai yra tobuli skubantiems į darbą, tačiau aš juos dažniausiai valgau savaitgaliais, kada norisi šiek tiek patinginiauti ir neskubėti iškart kepti blynų 🙂 

 

Chia pudingas

 

Gaminimo trukmė: 2 min + laukimas, kol sėklos išbrinks (idealiausia per naktį)

Reikalinga įranga: stiklinė/puodelis ir šaukštas!

Reikalingi produktai: 

  • 3 šaukštai chia sėklų
  • Puodelis/stiklinė migdolų pieno (tinka ir kitas jūsų mėgstamas augalinis pienas, svarbiausia, kad jis būtų skystas ir jums patiktų jo skonis)
  • 1 trintas persimonas (labai skanu valgyti ir su kitais vaisiais, pvz. mangais ar bananais). Galite pudingą valgyti ir be vaisių, tačiau, jeigu jūsų pasirinktas augalinis pienas nėra labai saldus, greičiausiai norėsi papildomo saldumo, tada galite pridėti trintų datulių ar kito jūsų pasirinkto saldiklio (klevų sirupo ar kt.).

Gaminimo procesas:

  1. Į puodelį ar stiklinę suberiame tris šaukštus chia sėklų ir užpilame migdolų ar kitu augaliniu pienu.
  2. Gerai viską išmaišome. Aš maišau apie minutę ar dvi, kad sėklos šiek tiek pabrinktų ir nepriliptų prie dugno.
  3. Kai sėklos šiek tiek pabrinksta ir tolygiau pasklinda po stiklinę ar puodelį, galime palikti pastovėti ir po 10 minučių dar kartą gerai išmaišome. Jei akivaizdžiai matote, kad sėklų santykis yra per mažas palyginus su skysčio, tai galite įdėti dar šiek tiek sėklų (tik nepamirškite, kad jos padidėja beveik dvigubai nuo savo pradinio dydžio). Pirmą kartą gaminant gali būti sunku nutaikyti tobulą konsistenciją, tačiau įdėjus per daug sėklų visada galima pudingą praskiesti ir pasidaryti tokią konsistenciją, kokios norime.
  4. Geriausia, jei pudingą dar palaikysite šaldytuve per naktį. Gerai išmirkusios chia sėklos yra lengviau virškinamos ir visos jų naudingos medžiagos yra geriau įsisavinamos.
  5. Ryte išimame pudingą iš šaldytuvo, patikriname, ar jis nėra per tirštas (tokiu atveju praskiedžiame iki norimos konsistencijos) ir užpilame persimonų tyre arba tiesiog pridedame daug pjaustytų vaisių! Jeigu šį rytą neturime jokių vaisių, paragaujame vieno pudingo ir, jeigu norisi, pasaldiname (su trintomis datulėmis, klevų sirupu ar dar kažkuo, ką turime) ir tada jau valgome!

Skanių, maistingų ir spalvotų pusryčių!

 

Chia pudingas