Labiausiai mėgstu tokius patiekalus, kurie neįspraudžia į griežtus rėmus ir palieka erdvės kvėpuoti ir improvizuoti. Tokie patiekalai pavyksta iš pirmo karto ir nepalieka nusivylusių, net jei sudėjai viską, ką radai šaldytuve. Visus šiuos kriterijus atitinka įprasti daržovių troškiniai, tačiau kartais norisi kažko labiau egzotiško, bet ne per daug sudėtingo. Eilinį kartą pasikartojus tokiai situacijai apsidžiaugiau turėdama spintelėje kokosų pieno atsargų. Užtenka šio vieno stebuklingo ingrediento ir jūsų paprastas greitas troškinys iš bjauriojo ančiuko pavirsta į nuostabią gulbę, nuskraidinančią į spalvomis, skoniais ir kvapais žavinčią Indiją.


Gaminimo trukmė: 20 min (5 min. daržovių pjaustymas + 15 min. patiekalo gaminimas)

Reikalinga įranga: keptuvė

Reikalingi produktai (2 porcijoms, jei valgote be ryžių, arba 3-4 mažesnėms porcijoms): 

  • 1 skardinė kokosų pieno
  • 1 skardinė konservuotų avinžirnių (jei netingite, galite naudoti ir virtus)
  • 1 didelis baklažanas
  • 1 vidutinio dydžio svogūnas
  • 3 skiltelės česnako
  • Druska ir pipirai
  • Kiti prieskoniai: karis, imbiero milteliai (galima naudoti ir šviežią smulkiai tarkuotą imbierą arba nenaudoti išvis), aštrumo suteikiantys prieskoniai (aš naudoju maltas aitriąsias paprikas, kurios suteikė papildomo raudonumo), jei mėgstate, galite įdėti ir kumino. Su prieskoniais galite laisvai improvizuoti, bet tikrai rekomenduoju nepabijoti aštrumo. Visgi, kai išbandžiau kario pastas (tailandietiškai kario versijai) ir sausus prieskonių mišinius (indiškai versijai), jau pati gamindama karius ir kitus daržovių troškinius su kokosų pienu dažniausiai patingiu pati improvizuoti su prieskoniais. Iš anksto paruošti prieskoniai ar pastos garantuoja autentišką skonį ir nereikalauja pirkti daug skirtingų prieskonių vienam patiekalui.
  • Ryžiai! Tradiciškai tailandietiškas karis yra valgomas su basmati arba jasmine ryžiais, na bet naudokite tokius, kokius turite. Tai nėra kario sudėtinis ingredientas, todėl jis nėra būtinas, tačiau man asmeniškai daug skaniau tokios konsistencijos patiekalus valgyti kartu su kažkuo ne tokiu skystu (ryžiais, duona ir pan.).
  • Aliejaus kepimui (nebūtina)

 

Gaminimo procesas:

  1. Smulkiai supjaustome svogūną ir česnaką, o baklažaną pjaustome kubeliais.
  2. Įpilame į keptuvę šiek tiek aliejaus arba vandens, pakepiname svogūną ir česnaką. Įdedame baklažaną ir dar papildomai į keptuvę įpilame šiek tiek vandens. Keptuvę uždengiame dangčiu ir troškiname (keptuvė niekada neturėtų likti sausa, jei taip atsitiko, įpilkite dar šiek tiek vandens).
  3. Po maždaug 5 minučių sudedame nuplautus avinžirnius, supilame kokosų pieną ir suberiame prieskonius, pipirus ir druską taip pat. Vėl uždengiame dangčiu ir troškiname. Aš mėgstu naudoti daug prieskonių, kad patiekalas būtų intensyvaus skonio ir spalvos, o skonių sujungimui minimaliai druskos. Siūlau negailėti kario ir aštrumo suteikiančių prieskonių, bet geriausia visada yra ragauti ir pasiekti skonių pilnatvę gaminimo pabaigoje pridėjus trūkstamų skonių.
  4. Man prireikė dar 10 minučių, kol baklažanai taps minkšti ir patiekalas bus baigtas, tačiau jums gali užtekti ir 5 minučių, tad nebijokite ragauti ir tikrinti, ar patiekalas jums jau atrodo tobulas ir jam nieko netrūksta.
  5. Patiekite su ryžiais!

 

Skanios kelionės į Indiją!