Originalią turkiškos kiaušinienės (menemen) versiją pirmą kartą paragavau užsukus tikrai ne į turkišką užkandinę, bet į eilinę turizmo agentūrą norėdama nusipirkti skrydžio oro balionu ne eilinio grožio vietovėje Kapadokijoje. Tuo metu darbuotojai pusryčiavo ir mums užėjus pasiūlė prisijungti. Aš ir mano draugės vokietės dar buvome nepratusios prie tokio svetingumo, todėl įnirtingai priešinomės iki tol, kol mus nuginklavo turkiška išmintis: „Jeigu sutiksite besimušančius žmones, bėkite, o jeigu matote valgančius žmones,  prisijunkite!“. Šis posakis puikiai atskleidžia visą turkiško svetingumo esmę ir paaiškina, kodėl šioje šalyje taip lengva priaugti po papildomą kilogramą per savaitę (autorė asmeniškai yra patikrinusi šį faktą, todėl puoselėjantiems kūno linijas tikrai nerekomenduoja čia praleisti pusės metų). Sugrįžus nostalgijai, geriausiai prisiminimus atgaivina pažįstami skoniai ir kvapai. Belieka vienintelė smulkmena – kaip pagaminti kiaušinienę be kiaušinių? Pabandom!

Veganiška kiaušinienė

Gaminimo trukmė: 25 min (10 min. lėtas daržovių pjaustymas + 15 min. patiekalo gaminimas)

Reikalinga įranga: keptuvė

Reikalingi produktai (2 sočioms porcijoms):

  • 1 pakelis šilkinio (silken) tofu – svarbiausias ingredientas. Kietas įprastas tofu čia nelabai tiks, nes šiam patiekalui itin svarbi šilkinė tekstūra. Lietuvoje silken tofu rasite 349 g. pakuotėse prie pieno produktų arba prie egzotinių (azijietiškų) maisto produktų (pakuotės nuotrauka). Visi kiti Lietuvoje parduodami tofu greičiausiai nelabai tiks.
  • 3-4 vidutinio dydžio pomidorai – taip pat labai svarbus patiekalo elementas.
  • 1 vidutinio dydžio paprika (gražiausiai atrodytų žalia)
  • 1 vidutinio dydžio svogūnas
  • 3 skiltelės česnako (nebūtina)
  • Prieskoniai – druska, pipirai, ciberžolė.
  • Aliejaus kepimui
  • Papuošimui ir papildomam skoniui – žalumynai (pvz. petražolės) ir aitriųjų paprikų (čili) dribsniai, kuriuos turkai krauna ant visų patiekalų negailėdami. Aštrių pojūčių mėgėjai gali naudoti ir kitus aštrius prieskonius.
  • Šviežia minkšta duona – pvz. čiabata ar prancūziškas batonas. Tai šio patiekalo valgymo ritualo svarbi dalis, tad norėdami pajusti turkišką dvasią neatsisakykite jo (nebent netoleruojate gliuteno arba esate griežtas sveikuolis).

Gaminimo procesas:

  1. Pasiruošiame produktus gaminimui: smulkiai supjaustome svogūną, česnaką, kiek stambiau – papriką ir pomidorus (gabalėlių dydis ir forma nėra tokia svarbi).
  2. Kelias minutes pakepiname svogūną ir česnaką, sudedame papriką ir dar po 5 minučių pomidorus. Galite svogūnus ir česnakus kepti ant aliejaus, o įdėjus papriką įpilti šiek tiek vandens ir uždengti keptuvę dangčiu. Jei norite, galite ir nuo pat pradžių ne kepti, o troškinti.
  3. Palaukiame, kol pomidorai išleidžia didžiąją dalį savo sulčių. Tada įmetame luitą šilkinio tofu ir jį su mentele susmulkiname. Įdedame šiek tiek druskos, šaukštelį ciberžolės ir gausiai juodųjų pipirų. Norintys aštrumo negailėdami beria aitriųjų paprikų dribsnių ar kitų aštrių prieskonių (pvz. kajeno). Viską gerai išmaišome ir dar paliekame kelias minutes pasitroškinti.
  4. Prieš patiekdami būtinai ragaujame. Patikriname, ar paprika pakankamai minkšta, ar netrūksta papildomų prieskonių. Jeigu kažko trūksta, improvizuojame ir pridedame!
  5. Papuošiame žalumynais ir, jei aštrumo dar negana, beriame dar aitriųjų paprikų dribsnių. Valgome taip, kaip tai daro turkai – tiesiai iš keptuvės vietoj šaukšto naudodami šviežią duoną. Keptuvė turi likti švari, tad linkiu nepritrūkti duonos!

Afiyet olsun!